Varning! Nördigheter inkommande!

Ni har fått er varning nu. Detta kommer att handla om pirater.... på sätt och vis...

Nu i veckan har jag återupplevet min barndom då jag blev påmind om TV-serien Pirates of Dark Water. För den som inte vet så var det en teckand serie som gick på TV under 90-talet och handlade om en prins vid namn Ren som blir utskickad för att hitta 13 magiska skatter för att kunna rädda världen från det mörka vattnet som slukar allt i dess väg (ja även öar och länder). Genom det hela så får han hjälp av Tula (en natur magiker), Ioz (en girig pirat) och Nibbler (en apfågel). Naturligt vis slåss inte Ren enbart mot det mörka vattnet, utan han måste handskas med den onde Bloth, en ondskeful pirat som är den enda skurk jag känner till som klär sig i rosa. Visste väl att rosa var en ondskeful färg.
Så vad kan jag säga om denna serie nu när jag sett några avsnitt igen? Jo jag gillar den fortfarande. Fattar skämten bättre nu när jag är äldre och tycker helt klart att den är bättre än mycket annat som visas på TV idag. Så därför är jag lite lessen att dom la ner serien innan man fick veta hur allt slutade. Är inte det irriterande så säg? Nu får jag aldrig veta om Ren lyckades med sitt uppdrag eller om Bloth får tag i skatterna.

Jag har även spelat en del Monkey Island på senaste tiden. Det vill säga både 1, 2, 3 och 5 (har fyran också men den är till PS2 och jag har ingen TV här). Tycker fortfarande att Curse of Monkey Island (3) är bäst. Tales of Monkey Island (5) var rolig men grafiken är lita av en besvikelse och kontrollerna kunde varit bättre. Men annars gillar jag dom nya karaktärerna (och dom gammla), handlingen var underhållande och kom med en del överaskningar och en del tänkande. Så det var värt pengarna. Om ni inte vet vad Monkey Island är så skäms på er. Till och med mina systrar (som är rätt ointresserade av spel) känner till Monkey Island.

Som ni märkt är jag på riktigt pirat humör vilket kan bero lite på Monkey Island men också på att jag ska på sittning med HJ igen på Fredag nästa vecka. Teamat är då pirater så man ska klä ut sig m.m. Så det ser jag verkligen fram emot. Men tills dess så får jag nöja mig med konserten på lördag, men mer om den då.

Ha de.

Kommentarer
Postat av: Susanne Lundin

Du är som en pirat du gumman!

2011-03-21 @ 19:49:39
URL: http://susannelundin.blogg.se/
Postat av: Sandra

Yarrrr! Why did the pirate buy a dog?

Cause he liked to hear it barrrrrrrk



2011-03-25 @ 15:54:33
URL: http://zigster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0