Nationalmuseét

Japp, var till Nationalmuseet is Stockholm i Tisdags. Gratis inträde eftersom det var via skolan, men resan dit fick man stå för själv.
Jag och några andra åkte till Stockholm lite tidigare för att hinna gå runt i butiker innan det var dags att sticka till museet. Det blev en trevlig förmiddag i alla fall, blev väl inte så mycket in handlat, men roligt var det. Cheescake och Chailatte på Wayne's och sen blev det museum. Kollade in 1700-tals utställningen och en del av 1600-tals utställningen. Vi kollade även in "Lust & Last" som är en pågående utställning just nu, kan ju lugnt säga att den var interessant att kolla in.
När man väl kom hem igen så var man så trött och hungrig att så fort jag hade ätit så gick jag och la mig.


I överigt forsätter jakten på lite tyg med körsbär på. Jag vet var jag kan hitta det i Östersund men jag har inte lyckats här i Uppsala än. Men det är väl bara en tidsfråga.

Tillsvidare kan ni få avnjuta något som kan kallas en spelmusiks klassiker:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0