Hästar och snö

Dags för en snabb liten uppdatering här igen om lite av det som hänt på sistone. Det betyder att jag ska berätta om när Bettan ringde mig på Lördag eftermiddag och tyckte att jag skulle lära mig rida, smart som jag var gick jag med på det trotts att man har taskig balans och allt sådant. Men ja... Jag tog och gjorde mig i ordning och sen bar det av till Peter och hans hästar. Där fick jag lära mig hur man gör i ordning hästarna, vilket var ju rätt intressant. Sen blev det till att rida, gick ju rätt bra faktiskt med tanke på att jag aldrig ridit förr. Dock fick jag problem när jag skulle ta mig ner, lyckades nämligen vrida foten lite konstigt så jag fastnade i stigbygeln så pass att jag ramla. XD Så där satt man och skratta på backen och hästen bara titta på mig frågande. Han undrade säkert varför jag satt där på backen.
Kul var det i alla fall, även om Bettan fått för sig att jag ska forsätta rida nu. XD

Annars då? Jo fick mera snö igår så då fick man vara snabb och ta in och stapla veden som Stoffe varit så duktig och huggt iordning. Tog faktiskt in det mesta, lät en del ligga kvar bara för att jag skulle ha något att göra idag, så ja... Allt är inne just nu, så man behöver inte frysa i vinter. Även om det är sällan som jag fryser, men något säger mig att en hel vinter utan värme skulle nog få de flesta att frysa. XD

PJ har förresten varit en snäll och duktig pöjk och fixat fram ref-bilder på Demoman åt mig, så nu kan man börja planera lite på min cosplay. Har bestämt att jag ska satsa på att fixa en Demo cosplay först och främst, sedan om jag lyckas så sak jag försöka ordna en Spy eller Aran Ryan. Varför Aran Ryan kanske ni undrar nu? Jo för att han är en så jäkla rolig figur som man älskar att hata.... Dock hatar jag honom inte eftersom han är ju som han är och det får mig alltid att skratta.
Snacket om Aran Ryan fick mig faktiskt att vilja spela Punch Out nu... Hm... Vi får se vad jag hittar på. Hej hej^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0