Gissa vad...

Jo någon har börjat läsa en del historia frivilligt... Och inte bara vad som helst, utan just nu läser man om Rysslands historia. Ska jag vara ärlig så är det en intressant röra, men svår att hålla reda på. Varför? Jo för att Ryssland är inte en nation utan flera nationer i en. Sen att allt i överlag är i en röra annars hjäper ju inte allt för mycket. Det är nästan så att jag kan förstå Winston Churchills beskrivning av ryssland. Citatet är följande:
"Russia is a riddle,
wrapped in mystery,
Inside an enigma."

I vilket fall som så kanske några undrar varför jag läser om Rysslands historia till att börja med? Jo jag har som gett mig själv en liten uppgift. Jag ska skriva en historia om min karaktär Vlademir Kosmonovas liv, och eftersom han är ryss så är det ju logiskt om han kan åtminsone något om landets historia.

I övrigt har det väl inte hänt allt för mycket. Har väl kommit igång med mitt ritande igen och då inte bara med karaktärer, till och med viljan att rita bakgrunder har kommit tillbaka. Det är inte fy skam det, har till och med lyckats göra en bild som jag är riktigt nöjd med. Vilket påminner mig om en grej, om någon vill att jag ska rita någon bild åt dom så är det bara att säga till. Mitt galleri --->  http://ladyloriel.deviantart.com/gallery/

För någon dag sedan såg jag även på en asiatisk film vid namn "Infernal Affairs". Jag tyckte den var riktigt intressant att se på. Den handlar om en polis som är en "mullvad" i maffian, samtidigt som maffian har placerat sin egen "mullvad" hos polisen. Under en knarkhandel så lyckas båda sidar lista ut att fom har en förrädare ibland dom.
Kanske det inte låter så vettigt, men jag tycker att filmen helt klart var sevärd om man gilar den typen av film.

Men nu ska man väl återgå till ritandet/skrivande/läsandet... Vad det nu blir. Så till nästa gång, hade bra.

Lite historia:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0