Bärplockning

Jo jag och Bettan åkte till skogs idag för att plocka lingon. Vi lyckades att få ihop 17 liter som vi sedan satt och rensa.
Nu efteråt så känner man sig som en pansionär eller nått, det var ju som lite jobbigt. Det är väl stor tur att man faktiskt fär betalt för allt senare. Imorron är det rönnbärsplockning som gäller, jag och Bettan har redan planerat för det imorron. Det kommer att bli bra det, blir ju en extra slant där med och det är ju alltid välkommet.

Något annat som jag och Bettan gjorde idag var att jaga häst. En häst hade nämligen smitit från en hage i Västanede och sprang så glatt längs vägen till Flärken. Jag och Bettan hade ju följt efter den dit i bilen, men när den vek av så hoppade vi ur och sprang efter den. Så det har ju varit en spännande dag på sitt sätt.

Igår var man ju med Bettan igen förresten. Jag och Syrran var dit för att ge paket till Bella Bong som hade fyllt år i veckan. Det var trevligt det. Hon blev glad för presenterna och vi hade det ju trevligt, dock spenderade Bella större delen av kvällen med att gnälla om att hon hade inget att göra. Jag gav henne en massa förslag men inget dög för henne, då kallade hon mig tråkig också. Vem var det som kom med grejer man kan göra egentligen? Men men, hon fick ju skylla sig själv.

Men nu ska man vara social med Bettan igen. Ha det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0